Front Cover (white background).jpg

001 Apostolos Palavrakis

 

Apostolos Palavrakis: Aggregates, Modules and Accumulators, 2018
Beck & Eggeling
Σχεδιασμός καλλιτεχνικού καταλόγου
Art catalogue design


2019 ΕΒΓΕ Ελληνικά Βραβεία Σχεδιασμού Οπτικής Επικοινωνίας
Έπαινος, Εξώφυλλο βιβλίου

2019 EBGE Greek Visual Communication Design Awards
Merit, Book cover


Ο κατάλογος αυτός δημοσιεύτηκε με αφορμή την έκθεση του έλληνα καλλιτέχνη Απόστολου Παλαβράκη (γεν. 1962) «Desire and Disaster», που έλαβε χώρα στην γκαλερί Beck & Eggeling στο Ντίσελντορφ το φθινόπωρο του 2018. Σχεδιάστηκε ως μία προσομοίωση του πώς θα έβλεπε κανείς τα έργα από κοντά, μέσα από τα μάτια ενός πραγματικού θεατή — για να επιτευχθεί αυτό, το σύνολο των φωτογραφιών είναι στημένο σε μορφή πλήρους σελίδας, έτσι ώστε μην αποσπάται καθόλου η προσοχή του θεατή από οποιονδήποτε περιττό αρνητικό χώρο. Το μάτι καθοδηγείται από κοντινές λήψεις λεπτομερειών σε ευρυγώνιες απόψεις του εκθεσιακού χώρου, κρατώντας μία απτή αίσθηση των διαφόρων υλικών των έργων αλλά και του πώς αυτά έχουν στηθεί. Επιπλέον, τα τυπογραφικά στοιχεία έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο δυνατό, παραλείποντας τη σελιδαρίθμηση των και άλλες ανάλογες συμβάσεις, έτσι ώστε να αφήσουν όσο το δυνατόν περισσότερο χώρο στα ίδια τα έργα. Ο κατάλογος, ως αντικείμενο, λειτουργεί σχεδόν σαν ένα γλυπτό από μόνος του. Με το να έχει καλυφθεί με ένα μεταλλικό, ανακλαστικό φύλλο και να έχει κοπεί ευθεία στις άκρες του, μετατρέπεται σε ένα «καθαρό» αντικείμενο το οποίο αναφέρεται στην έντονη υλικότητα η οποία συναντάται στη δουλειά του ίδιου του καλλιτέχνη — ειδικότερα στα επίσης ανακλαστικά κεντρικά έργα της εν λόγω έκθεσης.

This catalogue was published on the occasion of Greek artist Apostolos Palavrakis’ (b. 1962) exhibition ‘Desire and Disaster’, that took place in late 2018 at Beck & Eggeling gallery, Düsseldorf. It is conceived as a POV simulation of what it would look like to see the presented works from up close, through the eyes of an actual viewer — to achieve this, all the installation views have been arranged in a simple, full-page format, so as to not distract the viewer with any negative space at all. The eye is guided from extreme close-ups to wide-angle views, getting a tangible feel of the works’ various employed materials as well as of the way they have been installed. Furthermore, even the typographic elements have been kept at a minimum, omitting page numbering and other information, so as to leave the surface of the page solely for the works themselves. The catalogue, as an object, is almost functioning as a sculpture in itself. By being covered in a metallic, reflective sheet and trimmed straightly at its edges it is turned into a similarly geometric object, echoing the intense materiality seen in the artist’s own work — especially in the equally reflective central works of this particular exhibition.