AV-Catalogue_Website Cover.png

016 Parentheses & Myths

 

Parentheses & Myths, 2024
Αριάδνη Βιτάσταλη
Σχεδιασμός καλλιτεχνικού καταλόγου

Parentheses & Myths, 2024
Ariadni Vitastali
Art catalogue design


Η τελευταία δουλειά της καλλιτέχνιδας Αριάδνης Βιτάσταλη έχει ως αφετηρία χαρακτήρες της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας, σχεδιασμένους με τον προσωπικό τρόπο γραφής της ο οποίος χαρακτηρίζεται από μία brutal θηλυκότητα — ισορροπώντας ανάμεσα στην αναπαράσταση και στην αφαίρεση, στην ομορφιά και στην ασχήμια, στο σύγχρονο και στο κλασικό, στο γεμάτο και στο άδειο.

Κατά τον σχεδιασμό του καταλόγου, όπου παρουσιάζονται οι πιο πρόσφατες σειρές έργων της, οι παραπάνω έννοιες οπτικοποιήθηκαν με μία ποικιλία μέσων τα οποία βρίσκονται σε ανοιχτό διάλογο με το έργο, αφήνον​τάς του με προσοχή τον απαραίτητο χώρο για να αναδειχθεί. Αφενός, μία τυπογραφία με κλίμακα μεγάλων αντιθέσεων που ακροβατεί ανάμεσα στο δυναμικό και στο εύθραυστο, ή στο σήμερα και στο χθες. Αφετέρου, αμιγώς φορμαλιστικές αναφορές μέσα από τα ίδια τα έργα, όπως η διαστρωμάτωση (layering) των διαφόρων στοιχείων ή μία «όξινη» χρωματική παλέτα στην οποία πέρα από το άσπρο-μαύρο εισάγεται και το νέον κίτρινο. Τόσο στο εξώφυλλο όσο κι εντός του καταλόγου χρησιμοποιήθηκαν αυτούσια τα βασικά δομικά στοιχεία των έργων: επιλεγμένες ζωγραφικές χειρονομίες, «μεταφρασμένες» όμως ως περιγράμματα — αφήνοντας έτσι εμφανή μόνο τον σκελετό τους, και μετατρέποντάς τα σε τρόπον τινά προπαρασκευαστικά σχέδια ή blueprints των φορμών από τις οποίες προέρχονται. Το εξώφυλλο είναι ελεύθερο από κάθε άλλο στοιχείο (ακριβώς ως ένα έργο και το ίδιο), ώστε να λειτουργήσει κατ’ αυτόν τον τρόπο απρόσκοπτα και αυτόνομα.

The latest work by artist Ariadne Vitastali takes characters from ancient Greek mythology as its starting point, drawing them in her personal, femininely brutal, way — balancing between representation and abstraction, beauty and ugliness, contemporary and classical, fullness and emptiness.

While designing the catalogue, which showcases her most recent series of works, the above concepts were visualised using a variety of means that are in open dialogue with the work, carefully providing the necessary space for it to stand out. On the one hand, typography with great size contrasts that walks the line between the dynamism and the fragility, or the present and the past. On the other, purely formalistic references found in the works, such as the layering of the various elements or an ‘acidic’ colour palette in which, in addition to black and white, neon yellow is also introduced. Both the cover and the inside of the catalogue feature the works’ basic structural elements: selected painterly gestures, translated, however, as outlines — as such leaving behind only their skeletal structure, turning them into preparatory drawings or blueprints of the forms from which they originate. The cover is stripped of any other elements (as if it’s a work itself), so that it may stand out freely and autonomously.