The Inner Side of the Wind - Presentation_1.jpg

017 The Inner Side of the Wind

 

Η Εσωτερική Πλευρά του Ανέμου, 2024
Καιρός Πολιτισμού
Σχεδιασμός οπτικού υλικού και καταλόγου καλλιτεχνικής έκθεσης

The Inner Side of the Wind, 2024
Kairos Culture
Art exhibition ephemera and catalogue design


«Η Εσωτερική Πλευρά του Ανέμου» είναι μία εικαστική έκθεση η οποία πραγματοποιήθηκε τo καλοκαίρι του 2024 στον Πύργο Κύμης, στο Αρχοντικό Χρυσανθόπουλου (παράρτημα του Λαογραφικού Μουσείου Κύμης), και η θεματική της περιστρέφεται γύρω από τη χειροτεχνία, δίνοντας έμφαση στην υλικότητα και στο χειροποίητο αντικείμενο. Στους δύο ορόφους του σπιτιού φιλοξενήθηκαν περισσότερα από 70 έργα τέχνης, καμωμένα από 42 καλλιτέχνιδες και καλλιτέχνες, τα οποία συνομιλούν με την ιδιαίτερη ατμόσφαιρα του κτιρίου, την αρχιτεκτονική του και τις εντυπωσιακές τοιχογραφίες του αρχικού ιδιοκτήτη, του λαϊκού καλλιτέχνη του 19ου αιώνα Σωτήρη Χρυσανθόπουλου.

Tο concept της οπτικής ταυτότητας της έκθεσης προκύπτει μέσα από τις έννοιες της χειρωναξίας, της φθοράς και της υλικότητας. Bασίζεται σε μία «αεράτη» τυπογραφία με μεγάλα κενά μεταξύ των λέξεων, κάτι που πέρα από μία άμεση αναφορά στον τίτλο επιτυγχάνει το να δώσει στη συνολική σύνθεση μια αίσθηση φθαρμένου ή ατελούς, ενώ παράλληλα μέρος του κειμένου φαίνεται σαν να είναι γραμμένο με το χέρι. Όλες οι πληροφορίες, στημένες με μία επαναληπτικότητα σαν μοτίβο εργόχειρου, κάθονται σε ένα σύστημα καννάβου (εμπνευσμένο από την παραπάνω λογική σχεδιασμού αλλά ταυτοχρόνως και από την εμμονική επαναληπτικότητα των γραφών των τοιχογραφιών στον εκθεσιακό χώρο), το οποίο φέρει επίσης σημάδια φθοράς. Στο σύνολο των εφαρμογών χρησιμοποιήθηκε ένα και μόνο χρώμα, μία μπλε απόχρωση εμπνευσμένη από αυτήν της κυανοτυπίας (τεχνική την οποία συναντάμε στην έκθεση), με σκοπό να μαλακώσει την αυστηρότητα των συνθέσεων υποδηλώνοντας ταυτόχρονα μία ονειρικότητα. Τέλος, η αίσθηση της υλικότητας ενισχύεται στις έντυπες εφαρμογές ακόμη περισσότερο μέσω της επιλογής μη επιχρισμένων χαρτιών με φυσική απόχρωση και υφή.

‘The Inner Side of the Wind’ is an art exhibition that took place during the summer of 2024 in Pyrgos Kymis, at the Chryssanthopoulos Mansion (a branch of the Folklore Museum of Kymi), and it is centred on craftsmanship, emphasising materiality and handmade objects. More than 70 works of art where displayed across the house’s two floors, made by 42 artists, engaging in a dialogue with the building’s distinctive atmosphere, its architecture and the remarkable murals made by the original owner, the 19th century folk artist Sotiris Chryssanthopoulos.

The concept of the exhibition’s visual identity results from the ideas of craftsmanship, wear and tear and materiality. It is based on an ‘airy’ typography with big spaces between words, something that, besides making a direct reference to the title, manages to give the overall composition a sense of weathering and incompleteness, while part of the text appears somewhat handwritten. All the information, set up with a repetitiveness reminiscent of a knitting pattern, sits on a grid system (inspired by the above technique but also from the obsessive repetitiveness of the exhibition space’s murals), which also bears signs of wear and tear. A single colour was used in all the applications, a blue shade inspired by that of cyanotype (a technique that we encounter in the exhibition), in order to soften the sharpness of the compositions while giving an undertone of dreaminess. Finally, the sense of materiality is further enhanced in the printed applications through the use of uncoated papers with natural shades and texture.